مشهد با کمبود ۲ هزار کلاس آموزشی مواجه است

 
مشهد- فرماندار مشهد گفت: ۲ هزار کلاس آموزشی در مشهد کم داریم که برابر با ۲ هزار کلاسی است که در اختیار اتباع خارجی بوده که سازمان‌های بین المللی باید در ساخت هزار کلاس مشارکت کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری ظهر سه شنبه در ادامه طرح افتتاح مدرسه در سه شنبه‌های امید که سفرای کشورهای نروژ و دانمارک نیز حضور داشتند اظهار کرد: ۲ هزار کلاس آموزشی در مشهد کم داریم که برابر با ۲ هزار کلاسی است که در اختیار اتباع خارجی است و لازم است سازمان‌های بین المللی در ساخت هزار کلاس مشارکت کنند.

فرماندار مشهد بیان کرد: در اعتقادات ما ایرانی‌ها مباحثی وجود دارد که در دنیا زبانزد است و این توفیق برای همه ایجاد نمی‌شود و باید خدا را شکر کنید که در چنین ماهی در مشهد حضور پیدا کردید.

وی افزود: هر اقدام خداپسندانه می‌تواند خیر دنیا و شر آخرت را از ما دور کند، این اقدام خداپسندانه ساخت مدرسه آموزشی در منطقه تبادکان را که توسط سازمان‌های بین المللی به ویژه سفارتخانه‌های نروژ و دانمارک انجام شده است تبریک می گویم.

داوری گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در دنیا اعلام کند بر اساس اعتقاداتش همه مردم مظلوم جهان را مورد نقد قرار می‌دهد، اتباع خارجی در ایران مانند شهروندان ایرانی مورد تکریم قرار می‌گیرند.

فرماندار مشهد ادامه داد: باید گزارش بدهیم که در کلانشهر مشهد یکی از حوزه‌هایی که ما را رنج می‌دهد، کمبود فضای آموزشی است زیرا که ایران مهد علم است و به عالم بودن اهمیت داده و با جهل مقابله می‌کند.

وی گفت: اگر حضور اتباع خارجی در شهرستان مشهد نبود ما مشکل فضای آموزشی نداشتیم، امروز ۲ هزار کلاس کمبود فضای آموزشی در شهرستان مشهد داریم که مجموع این ۲ هزار کلاس در خدمت اتباع خارجی به ویژه اتباع عزیز افغانستانی است.

داوری اضافه کرد: در واقع ما تمام فضای آموزشی را تقسیم کردیم، ۵ درصد از دانش آموزان استان ما اتباع خارجی هستند که از این ۵ درصد، ۸۵ درصد آنها در شهرستان مشهد قرار دارند، لذا ما تلاش می‌کنیم همراه با فرزندان مشهدی، هرکس چشم به این شهر مقدس دارد، تحصیل کرده و عالم باشد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم کسی در این شهر بی سواد بماند و از این تکلیف ما است‌، از نروژ و دانمارک هم تقدیر می‌کنیم تا چنین فضای آموزشی در منطقه کاظم آباد ایجاد شود تا فرزندان این منطقه مانند اتباع خارجی مقیم مشهد کسب تحصیل کنند.

وی گفت: انتظار این است که با توجه به اینکه ۲ هزار کلاس این شهرستان در اختیار مهمانان خارجی است، هزار کلاس درس توسط سازمان‌های بین المللی مانند آنچه در تمام دنیا انجام می‌شود، ساخته شود و هزار کلاس دیگر نیز به همت جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود تا دیگر فضای آموزشی کم نباشد.
کد خبر 5996430
 
 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما