کاهش سن دانشجویان برای ورود به حوزه نوآوری و فناوری

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدف وزارت علوم، ورود انجمن‌های علمی دانشجویی به حوزه فناوری و نوآوری است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، عبدالحسین کلانتری امروز در جمع مدیران و کارکنان دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار اظهار داشت: بنا داریم  دانشجویان و فعالان انجمن‌های علمی را به عنوان سفیران و مروجان نوآوری و فناوری در سطح دانشگاه‌ها مطرح کنیم از جمله اهداف این طرح شکل‌گیری هسته‌های نوآور دانشجویی در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است.

معاون وزیر علوم افزود: سن دانشجویان برای ورود به حوزه نوآوری و فناوری کشور را کاهش خواهیم داد چرا که کاهش سن ورود دانشجویان برای ورود به حوزه نوآوری و فناوری، در ارتقای توسعه انسانی در کشور موثر است و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

کلانتری خاطرنشان کرد: با تحولاتی که در سطح کلان جامعه و جهان صورت گرفته، انجمن‌های علمی به سطح انجمن‌های علمی و فناوری ارتقا پیدا کردند؛ وزارت علوم تسهیلات ویژه‌ای را نیز برای ورود انجمن‌های علمی به سطح فناوری در نظر گرفته است.

دانشگاه حکیم سبزواری یک زیست بوم فرهنگی و اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای دانشگاه حکیم سبزواری که در تالار همایش‌های بین‌المللی بیهقی برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه حکیم سبزواری، که در شهر پرقدمت و تاریخی سبزوار واقع شده، در دوره‌های مختلف جلودار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه آموزش عالی بوده است. 

کلانتری افزود: دانشگاه حکیم سبزواری یک زیست بوم فرهنگی و اجتماعی خوب را در کنار حوزه‌های پژوهش، فناوری و آموزش رقم زده و همین امر سبب شده که محیطی جذاب برای دانشجویان فراهم شود.

کلانتری تصریح کرد: امیدوارم  دانشگاه حکیم سبزواری با توجه به سابقه خوب فرهنگی و قرار گرفتن در موقعیت تمدنی ویژه، بتواند همانند گذشته در حوزه‌های مختلف آموزش عالی جلوداری کند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما