آغاز واگذاری زمینهای بزرگترین شهرک صنعتی استان خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در دو سال اخیر شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۲۶۰ درصد رشد کردند.
جعفر فرشچی‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار اداره کل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های این شرکت، ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی در سطح استان است. در سالهای اول و دوم دولت سیزدهم توانستیم بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شرق کشور به نام شهرک صنعتی رضوی را راه اندازی کنیم که در هفته دولت زمین‌های این شهرک واگذار و برای راه‌اندازی سرمایه‌گذار جذب خواهد شد.
وی افزود: در این دو سال شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۲۶۰ درصد رشد کردند. در زمینه انعقاد قراردادهای واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌ی خارجی نیز نسبت به دو سال ابتدایی دولت قبل رشد چشم‌گیری داشتیم. در حوزه توانمندسازی صنایع کوچک و احیای واحدهای راکد تاکنون ۱۶۸ واحد صنعتی راکد از حالت رکود خارج شده است.
فرشچی عنوان کرد: کلینیک‌های سیاری در شهرک صنعتی ایجاد شده که وظیفه بررسی و رفع مشکلات واحدهای فعال و نیمه فعال را دارد. تورهای صنعتی و کلاس‌های آموزشی برای واحدهای صنعتی در راستای دانش‌افزایی شاغلان برگزار شده است.
وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط میان کارخانه‌های استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها نیز از دیگر اقدامات ما بوده است. همچنین با توانمندسازی واحدهای کوچک خوشه‌های صنعتی در حوزه‌های مختلفی مانند کفش، پوشاک، طلا و... ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ادامه داد: همچنین در استان کنسرسیوم‌های صادراتی ایجاد شده است تا بتوان با حضور در همایش‌های داخلی و خارجی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده بهره ببریم.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما