هشتاددرصد شعب انتخاباتی خراسان مجهزبه دستگاه تشخیص هویت شد

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۵۴۵ شعبه برای جمع آوری آرای استان در انتخابات ۱۱ اسفندماه تدارک دیده شده است که تا کنون ۸۰ درصد از این شعبه‌های انتخاباتی به دستگاه‌های احراز هویت مجهز شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از استانداری خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه از ۲۵ فرایند انتخاباتی، ۲۳ مورد آن نیاز به ارتباطات دارد، زیرساخت‌های این بخش نیز در شعبه های انتخاباتی فراهم شده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستور وزیر کشور در خردادماه امسال مبنی بر تشکیل ستاد انتخابات، استان خراسان رضوی جزو نخستین استان‌های تشکیل دهنده ستاد انتخابات بوده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با بیان این که هم‌اکنون در ۳۴ شهرستان استان ۸۶ حوزه انتخابات شامل ۱۲ حوزه اصلی و ۷۴ حوزه‌ فرعی دایر شده است، افزود: تاکنون در ستاد انتخابات استان ۲۷ جلسه و در ستاد انتخابات شهرستان‌ها حدود ۴۵۰ جلسه برای توجیه عوامل و نیز بررسی مشکلات برای رفع آن برگزار شده است.

طباطبایی، برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را نخستین آزمایش و تجربه دولت سیزدهم در حوزه سیاسی دانست و گفت: همچنین با توجه به اینکه این انتخابات نخستین رویداد مهم سیاسی بعد از ناآرامی های سال گذشته است، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به چهار مولفه مهم انتخابات شامل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات، تصریح کرد: صحت و سلامت انتخابات وظیفه ذاتی وزارت کشور است و در بحث تامین امنیت انتخابات نیز نقاط انتخاباتی حساس در استان شناسایی شده‌اند و مسائل امنیتی لازم برای آنها پیش بینی شده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: دشمن امیدوار به تاثیرگذاری فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای ناامید کردن مردم و کاهش حضور آنان در انتخابات است که برای خنثی سازی برنامه‌های دشمن، باید دستاوردهای انقلاب و نظام را برای مردم بازگو کرد و بذر امید را دل آنان کاشت.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می شود.

استان خراسان رضوی شامل ۱۲ حوزه انتخابیه، دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما