مهارت آموزی باید با هدف افزایش بهره وری در استان پیگیری شود

استاندار خراسان رضوی گفت: مهارت آموزی باید با هدف افزایش بهره وری در استان پیگیری شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در شورای مهارت‌ خراسان رضوی اظهار داشت: مهارت آموزی با هدف تامین نیروی کار و ارتقای بهره‌وری صورت می‌گیرد. این مورد بشدت مورد نیاز استان است. بیشتر درباره محور اول است که برنامه ریزی و‌ اقدام می‌شود. پیشنهاد میکنم این مراکز مهارت آموزی با هدف بهره‌وری در شهرک‌های صنعتی و‌ مراکز تولیدی، مستقر شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مهارت آموزی مغایرت با هیچ فعالیت دیگری ندارد و مهارت آموزی حین تحصیل اهمیت دارد. در دانشگاه و آموزش و پرورش این مساله موضوعیت دارد.
وی گفت: دانش آموزان و دانشجویان مسائل تئوری را آموزش می بینند اما نمی توانند به درستی پیاده سازی کنند که این نیاز به آموزش دارد و باید در میدان عمل باشد.
وی اضافه کرد: مهارت حین تحصیل، سربازی، زندان و حین کار مواردی است که باید برنامه لازم برای آن انجام شود. سند تحول دولت معنی‌اش این است مدیران چالش‌ها را احصا کنند و روش‌های موجود را اصلاح کنند.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تصریح کرد: پروژه‌ها و طرح‌های تحولی شما در حوزه مهارت آموزی‌ چه چیزی است. برنامه تحولی باید داشته باشید و نهایتا به پروژه‌های تحولی نیاز دارید.
وی گفت: حتی در موضوع تامین نیروی کار چه اشکالی دارد اتاق بازرگانی یا اتاق صنعت و معدن و غیره، بعد از مهارت آموزی نه؛ در حین کار‌ مهارت آموزی را انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید مهارت آموزی از حالت فعلی که سالها در حال انجام است دچار تغییری‌جدی شود، گفت: آموزش‌و‌پرورش می‌تواند عصر‌ برای دانش آموزان طرح آموزش در بستر مهارت ایجاد کند.
نظری گفت: ما نیاز به تصمیمات تحولی داریم. مهارت آموزی نیاز به برنامه‌ها و طرح‌های تحولی دارد تا بتوانیم در عرصه‌های اساسی این تحولات را ایجاد کنیم.


منبع : اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما