افتتاح ۲۸ پروژه صنعتی خراسان رضوی در هفته دولت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان خراسان رضوی گفت: ۲۸ پروژه صنعتی استان در طول هفته دولت افتتاح می‌شود.
امیررضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اداره ‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: از آغاز دولت سیزدهم بر احیای واحدهای راکد صنعتی و تولیدی تاکید شد. با تلاش دولت محترم و تشکیل قرارگاه صنعت، معدن و تجارت در استان به ریاست استاندار و حمایت معاون اقتصادی استاندار، بیش از 193 واحد صنعتی معادل چهار هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه را به چرخه تولید برگرداندیم و برای بیش از چهار هزار و 200 نفر شغل ایجاد شد.
رجبی با بیان این که «یکی دیگر از اقدامات ما نگه‌داشت واحدهای تولیدی فعال بود» تاکید کرد: در این مدت جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر برگزار و پرونده بیش از هزار و 400 واحد صنعتی مطرح شد. بیش از دو هزار و 100 مصوبه در جلسات به تصویب رسید که برای هزار و 500 نفر با این موصوبات اشتغال‌آفرینی شد.
وی ادامه داد: در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی موفق به جذب بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه برای بیش از 800 واحد صنعتی در دو سال گذشته شدیم. یکشنبه‌های هر هفته با حضور استاندار خراسان رضوی مشکلات واحدهای صنعتی طرح و رفع می‌شد.
مدیرکل صمت در خصوص واحدهای دانش‌بنیان عنوان کرد: در دو سال اخیر بیش از 120 واحد صنعتی با محصولات دانش بنیان شناسایی و به آن‌ها پروانه اعطا شد. این واحدها موفق شدند در مرز دانش حرکت کنند و دست به تولید محصولات دانش‌بنیان بزنند.
رجبی اظهار کرد: همچنین حدود 100 میلیون تن ماده معدنی جدید در استان شناسایی شده که 79 میلیون تن آن مربوط به دو سال اخیر است. با شفاف‌سازی حوزه معادن حدود 400 معدن از طریق مزایده عمومی به مردم واگذار شده که در راستای مردمی‌سازی اقتصاد است. در تولید سنگ آهن رشد 50 درصدی را شاهد بودیم.
وی در خصوص ارتاباط موثر و مناسب با همسایگان بیان کرد: پس از چند سال تعطیلی، مجددا بازارچه مرزی باجگیران افتتاح و منجر به افزایش صادرات شد. صادرات به کشورهای همسایه در چهار ماهه ابتدای سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 40 درصد افزایش داشته است که ارزشی معادل 600 میلیون دلار را شامل می‌شود. همچنین به تعداد کشورهای مقصد صادرات افزوده شده است.
رجبی گفت: در منطقه خواف سرمایه‌گذاری به ارزش 60 هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع فولاد صورت گرفته است. غیر از این سرمایه‌گذاری مبلغ 28 همت در دیگر پروژه‌های استان سرمایه‌گذاری و شش هزار شغل ایجاد شده است. در هفته دولت در کل استان 28 پروژه صنعتی افتتاح خواهد شد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما