تجلیل از نخستین بانوی اسیر دفاع مقدس در مشهد

همایش الماس های درخشان به مناسبت ۲۶ مردادماه و سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی روز چهارشنبه و با حضور جمعی از آزادگان و خانواده آنها در مشهد برگزار شد و از نخستین بانوی اسیر دفاع مقدس در مشهد تجلیل شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مشاور امور ایثارگران استاندار خراسان رضوی امروز در همایش الماس های درخشان در مشهد گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری داشت و از آن جمله نترسیدن از قدرت پوشالی دشمن بود و با این نگاه، امروز نیز شاهد محقق شدن زودتر، وعده نابودی رژیم اشغالگر قدس در کمتر از ۲۵ سال و توسط مردم آن سرزمین هستیم.

امیرالله شمقدری افزود: آزادگان باید سختی های دوران اسارت را بیان کنند و در ادامه نیز مسیر پیشرفت کشور را مورد توجه قرار دهند؛ بر همین اساس ۳۵۰ کتاب مربوط به خاطرات آزادگان تاکنون بیش از ۲۰۰ بار تجدید چاپ شده است و این نشان از علاقه مردم برای دانستن و الگو گرفتن از مقاومت ایثارگران و آزادگان دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ کار مضاعف، تلاش و تسهیل کردن کار مردم است و مدیران نیز باید با نگاه به این الگو نسبت به حل کردن مشکلات مردم و به خصوص آزادگان به عنوان گروه مرجع در انقلاب تلاش کنند زیرا داشتن روحیه تجملاتی و نگاه از بالا به پایین شایسته کشور اسلامی نیست.

تبدیل تهدید به فرصت از سوی آزادگان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: آزادگان تمام تهدیدها را در دوران اسارت خود به فرصت تبدیل کردند و سرمشق پیمودن راه انقلاب و کانون روشنگری بر علیه استکبار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی افزود:لحظه های اسارت آزادگان در قالب کلمات نمی‌گنجد و شما مظهر ایثار و مجاهدت خاموش هستید. امروز نیز آزادگان نقش موثری در گفتمان انقلاب دارند و در جهاد واجب و فوری تبیین، آزادگان پیشتاز بیان روشنگری مسیر انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه از میان ۵۶۴ شهید غریب دوران اسارت ۲۰ شهید خراسان رضوی حضور دارند، ادامه داد: امروز باید خاطرات دوران طلایی اسارت آزادگان، ثبت و نگهداشته شود و این رسالت تمام ماست.

مدیر موسسه پیام آزادگان در استان خراسان رضوی نیز گفت: ۲۶ مرداد در تاریخ کشور ما جایگاه ویژه ای دارد و مردم با استقبال بی‌نظیر از آزادگان، رفتار و کردار آنان در طول دوران اسارت، که همراه با مقاومت بود، را تایید کردند.

علی اکبر عرفانی افزود: در کنار آزادگان که در اردوگاه های ثبت شده صلیب سرخ حضور داشتند، افراد مفقودالاثر هم بودند که پای دین و انقلاب ایستادگی کردند. این موسسه سعی دارد تا با کارهای پژوهشی بتواند رنج و صبر آزادگان و افراد مفقودالاثر که رنج متفاوتی کشیدند را ثبت کند؛ از سوی دیگر برخی از آزادگان در دست کومله و گروه های غیرانقلاب اسیر بودند و رنج های بسیاری را بردند ولی مردم با نوع اسارت این افراد آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه در زمان اسارت آزادگان، منافقان با نوشتن نامه های جعلی از سوی خانواده اسرا، قصد تضعیف روحیه آنان را داشتند، اظهار کرد: در کنار آزادگان، همسران و فرزندان آنان نیز در رنج‌های این اسوه های صبر، سهیم هستند و این افراد باعث شکل گرفتن کارهای موثری در مسیر انقلاب بودند.

در این مراسم خدیجه میرشکار اولین بانوی اسیر ایرانی، با بیان خاطراتی از نحوه اسارت خود و شهادت همسرش شهید حبیب شریفی پرداخت و در ادامه ۱۵ نفر از آزادگان، همسران و فرزاندان آزاده نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.


منبع : اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما