خدمت‌رسانی ۳۷ بیمارستان و مرکز درمانی خراسان رضوی ‌به زائران خارجی‌

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:۳۷ بیمارستان و مرکز درمانی به عنوان مراکز خدمات گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده خدمت رسانی به زائران خارجی در دهه پایانی صفر هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داوود خوش شکن  امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به کنترل همه گیری ویروس کرونا، پیش بینی می شود امسال، حضور زائران از سایر کشورها در دهه پایانی ماه صفر در شهر مشهد افزایش یابد که در این راستا پیش بینی های لازم در حوزه گردشگری سلامت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مراکز دارای مجوز گردشگری سلامت برای خدمت رسانی به زائران از سایر کشورها در آمادگی کامل هستند خاطر نشان کرد: در این ایام  حفظ سلامت زائران سایر کشورها در اولویت است و  در صورت نیاز در اولین فرصت بیماران این حوزه، به مراکز درمانی دارای مجوز ارجاع داده می‌شوند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه امسال  شاهد حضور زائران افغانستانی ، پاکستانی و سایر کشورهای اسلامی در شهر مشهد خواهیم بود تصریح کرد: در دهه پایانی ماه صفر شاهد حضور زائران خارجی هستیم که تلاش دارند، عزاداری امام حسین(ع) را ختم به عزاداری امام رضا(ع) کنند از همین رو حفظ سلامت این زائران، رویکرد مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

خوش شکن  با بیان اینکه در حال حاضر 37بیمارستان و مرکز درمانی شامل پنج مرکز دولتی، 14مرکز خصوصی، 15درمانگاه تخصصی و سه مرکز درمانی جراحی محدود در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دارای  مجوز IPD هستند گفت: همچنین 38شرکت گردشگری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایت این دانشگاه ثبت و دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت هستند.

بسیج نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی خراسان رضوی

علی یزدانی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: 400 نیروی اورژانس  پیش بیمارستانی در قالب تیم های عملیاتی و پشتیبانی در ماموریت ویژه 4 روز پایانی ماه صفر در مسیرهای منتهی به شهر مشهد و حرم مطهر رضوی در سطح استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: طبق برنامه سال گذشته و مساعدت سازمان اورژانس کشور، تعدادی آمبولانس  و اتوبوس آمبولانس و  موتورلانس  و بالگرد امدادی به مشهد الرضا فراخوان شدند و طی روزهای آینده با وارد شدن  این لجستیک و نیرو  به مرز جغرافیایی شهر مشهد  به صورت عملیاتی شروع به ارائه خدمت می نمایند.

یزدانی تصریح کرد: بر این اساس در روزهای 26 تا 30 ماه صفر، 400 کاردان و کارشناس  به همراه 50 دستگاه آمبولانس، 13 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 16 دستگاه موتورلانس و 2 فروند بالگرد امدادی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی  در مشهد الرضا  خدمت‌رسانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه به جز بالگرد مشهد 1 بالگرد امدادی  نیز از دانشگاه  علوم پزشکی گناباد در مشهد حضور خواهد داشت افزود:در این مدت دو بالگرد امدادی دانشگاههای نیشابور و سبزوار نیز در  سطح استان فعال هستند و  در مجموع تعداد 4 بالگرد برای امداد رسانی احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص زمان حضور نیروهای اورژانس 115 در محل مأموریت، گفت: نیروهای امدادی از ساعت 8تا 22 روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه و شنبه در محل مأموریت خود در مسیر شهر و جاده های منتهی به مشهد مقدس  حضور دارند و در صورت نیاز ساعت حضور نیروها تمدید می‌شود.

یزدانی افزود: ما از آمادگی کامل برای ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در 4 روز پایانی ماه صفر برخوردار هستیم، اما امیدواریم که تمامی عزاداران رضوی اعم از زائر و مجاور در سلامت کامل باشند و نیازمند دریافت خدمات درمانی و پیش بیمارستانی نباشند و از سوی دیگر ظرفیت پاسخگویی به تماس های خطوط اورژانس 115 را در مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات افزایش خواهیم داد و اتاق بحران دانشگاه EOC و مرکز پایش مراقبت های درمانی MCMC نیز پاسخگویی 24 ساعته خواهند داشت و همچنین حضور نماینده در مرکز کنترل ترافیک جهت پایش  دوربین های شهری و کمک در کاهش زمان امداد رسانی پیش بینی شده است.

افزایش 20 درصدی ظرفیت تخت و تجهیزات پزشکی بیمارستانی

عباس ایزدی، مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: در ایام دهه پایانی ماه صفر و با توجه به اوج حضور عزاداران رضوی در مشهد افزایش 10 تا 20 درصدی ظرفیت تخت و تجهیزات پزشکی بیمارستانی پیش بینی شده است.

وی افزود: در ایام دهه پایانی ماه صفر و از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) افزایش 10 تا 20 درصدی ظرفیت تخت و تجهیزات پزشکی بیمارستانی در تمامی مراکز درمانی سطح شهر مشهد به‌ویژه بیمارستان‌هایی که در محدوده حرم مطهر رضوی هستند پیش‌بینی شده است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در راستای توسعه عدالت در سلامت از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از 3 هزار قلم تجهیزات پزشکی جدید و پیشرفته در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه نصب و راه اندازی شده است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما