حفظ ایمنی زائران در دهه آخر صفر جزو مهمترین ماموریت های ماست

استاندار خراسان رضوی گفت: ایمنی جاده‌ها بسیار اهمیت دارد و مهم‌ترین ماموریت ما در داخل شهر و جاده در دهه آخر صفر، حفظ ایمنی زائران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری پیش از ظهر امروز در ستاد کاهش تصادفات و راهبری جاده‌ها که در مشهد برگزار شد، بیان کرد: امنیت جاده‌ها بسیار اهمیت دارد و مهم‌ترین ماموریت ما در داخل شهر و جاده در دهه آخر صفر، حفظ ایمنی زائران است.
وی افزود: موضوع امنیت عمومی نیز در ارتباط با همین موضوع است؛ برای مثال ایستگاه‌های راهداری، علائم، دوربین‌ها و ... در ارتباط با خدمت به زائران و یا مدیریت ترافیک جاده‌ای است. مدیریت زائران پیاده نیز از جهات مختلف مانند روان بودن جاده، ایمنی و وضعیت خدمت‌رسانی حائز اهمیت است.
نظری بیان کرد: می‌بایست حمل‌ونقل داخل شهری مدیریت و از همه ظرفیت‌ها با توجه به ملاحظات ترافیکی و امنیتی استفاده شود. باید امکان استفاده ازسرویس‌ها فراهم شده تا بتوانیم زائران، به‌ویژه افرادی که دچار مشکلات جسمی هستند را به نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر رضوی برسانیم.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تمهیدات و تدبیرهای برگشت زائران از مشهد گفت: برگشت زائران بسیار اهمیت دارد. با توجه به شرایط پایان تابستان تلاش می‌کنیم دچار فشردگی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک نشویم؛ اما امکان استفاده از ظرفیت‌های شهری باید آماده باشد تا در صورت نیاز تصمیم گیری شود.
وی اظهار کرد: پارکینگ‌ها خارج از حریم حرم مطهر طراحی و جانمایی شده‌اند. همچنین تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های دقیقی در حوزه‌های خود داشته باشند و این 10 روز در آماده‌باش کامل باشند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما