فعالیت ۷ کمیته خدمت‌رسان شهرداری مشهد به زائران دهه آخر صفر

شهردار مشهد گفت: در ستاد دهه پایانی صفر، شهرداری مشهد در هفت کمیته آماده خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف در پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در شهرداری مشهد برگزار شد، بیان کرد: شهرداری مشهد در کمیته‌های تکریم و استقبال، اطلاع‌رسانی و رسانه، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، برنامه‌ریزی و پشتیبانی، نظارت و بازرسی و حفاظت و حراست را ایجاد کرده تا با آمادگی بیشتری به استقبال زائران حرم مطهر رضوی بروند.
وی با بیان این که در دهه پایانی صفر، ۱۲۵ دستگاه ونی که اخیرا رونمایی شد به صورت رایگان در اختیار زائران اطراف حرم قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در صورتی که برای حمل‌ونقل برون شهری داخل استان به ظرفیت بیشتری نیاز داشته باشیم، اتوبوس‌‌هایی را برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم.
شهردار مشهد گفت: در شهرداری ۵۰ مکان را برای اقامت اضطراری و موقت در نظر گرفته‌ایم که گنجایش ۶۷ هزار نفر اسکان دارد. پارک جهانشهر و پارک‌های بزرگ آماده اسکان اضطراری است.
قلندر شریف شهردار مشهد بیان کرد: چهار هزار پارکینگ ثابت و دایر و سه هزار و 100 جای پارک با استفاده از زمین‌های اطراف حرم آماده شده است. ۲۰۰ تاکسیران نیز در اطراف حرم به صورت رایگان و صلواتی به زائران رسیدگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه در سه روز آخر صفر ظرفیت اتوبوسرانی با ۲۵۰ دستگاه تقویت می‌شود، اظهار کرد: قطار شهری نیز از 6 صبح تا ساعت ۲۴ به صورت رایگان سرویس‌دهی خواهد داشت. خطوط شاتل نیز ۲۴ ساعته و رایگان سرویس‌دهی می‌کنند.
در ادامه مهدی یعقوبی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۷۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۴۴ دوش سیار برای استقبال از زائران دهه آخر صفر درنظر گرفته شده است.
وی افزود: دو ایستگاه سیار، دو سرویس تریلی ۲۶ تایی و ۲۹ وضوخانه سیار در شهر نصب شده‌اند. همچنین ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی به صورت شبانه‌روزی و ۳۵ دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتوری در اطراف حرم هستند تا چنانچه‌ای حادثه‌ای رخ داد در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات داشته باشند. ۱۰۰ نیروی آتش‌نشانی نیز گشت‌زنی خواهند کرد. ۶۰ کپسول آتش‌نشانی هم به این پایگاه‌ها تحویل داده شده است.
وی افزود: دو فروشگاه شهرما و هفت جایگاه ارزاق عمومی موقت در اطراف حرم اضافه شده است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما