جشن هفته وحدت در خراسان رضوی با تکیه بر فضای مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی امور اهل سنت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا جشنها و برنامه‌های هفته وحدت در استان با تکیه بر ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف مهربان روز چهارشنبه  افزود: شمار اندکی از برنامه‌های این مناسبت نیز بطور حضوری اما با رعایت دقیق و کامل پروتکلهای بهداشتی و اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی اجرا خواهند شد.

وی در ادامه "تبیین شخصیت وحدت‌آفرین شهید سردار قاسم سلیمانی" را یکی از محورهای هفته وحدت امسال ذکر و بیان کرد: نه تنها شیعیان بلکه قاطبه اهل سنت نیز شهید سلیمانی را به عنوان شخصیتی وحدت‌آفرینباور دارند. 

معاون فرهنگی اجتماعی امور اهل سنت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: محور دوم برنامه‌ها و سخنرانیهای این ایام "اعلام انزجار از توافقهای ننگین و خیانت‌آمیز برخی کشورهای به ظاهر اسلامی با اسراییل غاصب" است.

وی تقارن ۱۳ آبان "روز ملی مبارزه با استکبار" با هفته وحدت امسال و همچنین اعلام انزجار نسبت به توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام دیگر برنامه‌های این مناسبت ذکر کرد. 

حجت‌الاسلام مهربان در اداه همچنین گفت: گرچه "گردهمایی بزرگ علما و نخبگان شیعه و اهل‌سنت استانهای سه‌گانه خراسان" بخاطر شرایط محدودکننده ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا امسال برگزار نمی‌شود اما تلاش شده تا تکیه بر ظرفیتهای فضای مجازی این خلاء جبران شود. 

وی افزود: ائمه جمعه اهل‌سنت این استانها روز دوازدهم ربیع‌الاول که با نام "شهدا و ایثارگران" نامگذاری شده‌ در چارچوب برنامه‌های امسال هفته وحدت با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و همچنین تولیت آستان قدس رضوی دیدار خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی امور اهل سنت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: همچنین خطبای شیعه و سنی روز نهم آبان ماه جاری در شهرهایی که نماز جمعه در آنها دایر است پیرامون هفته وحدت سخنرانی می‌کنند.

وی گفت: دهمین روز  آبان ماه جاری "نشست تخصصی ۳۰ نفره با موضوع پیامبر اعظم (ص)" برپا می‌شود و روز سه‌شنبه ۱۷ ربیع‌الاول همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) مراسمی در حرم مطهر امام هشتم شیعیان جهان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار خواهد شد. 

حجت‌الاسلام مهربان "پخش هزار و ۸۰۰ دقیقه ویژه‌برنامه از صدا و سیما، اعزام مبلغان شیعه و سنی به نقاط مختلف برای ترویج مبانی وحدت، تولید و نشر محتوای‌ رسانه‌ای، عکس، پوستر، فعالیت در فضای مجازی، تکریم، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهیدان، مجالس قرائت قرآن کریم، برپایی نمایشگاه عکس، تجلیل از چهره‌های شاخص وحدت، برقراری ایستگاههای مردمی جشن و تجلیل ایام، چراغانی و نور افشانی خیابانها و محلات" را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در طول هفته وحدت امسال برشمرد. 

سالروز ولادت فرخنده و مسعود پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله ‌علیه بر اساس روایت مسلمانان اهل‌سنت ۱۲ ربیع‌الاول و بر اساس روایت شیعیان جهان هفدهمین روز ماه ربیع‌الاول است.

ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که ایشان از سوی رژیم سفاک پهلوی به ایرانشهر در سیستان و بلوچستان تبعید شده بودند مبنی بر جشن مشترک و وحدت شیعه و سنی در فاصله روزهای ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تایید حضرت امام خمینی (ره) در دی ماه سال ۱۳۶۰ با هدف نزدیکی هرچه بیشتر قلوب مسلمانان گیتی بر محور شخصیت نورانی پیامبر اعظم (ص) تثبیت و نامیدن این ایام به "هفته وحد اسلامی" با استقبال گرم همه مسلمانان جهان روبرو شد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما