تاکید علمای اهل سنت خراسان رضوی بر افزایش وحدت میان مسلمانان

جمعی از علمای اهل سنت خراسان رضوی بر افزایش وحدت میان مسلمانان تاکید کردند.

به گزارش چاپارطوس ،درپی تاکید جمعی از علمای اهل سنت  استان بر افزایش وحدت میان مسلمانان مدیر حوزه علمیه احناف خواف گفت: وحدت ضرورت دینی، اجتماعی و سیاسی و مراد از وحدت این است که مسلمانان در کنار هم با تعامل در برابر استکبار و دشمنان متحد باشند و با درک متقابل از اختلافات پرهیز کنند. مولوی حبیب الرحمن مطهری با بیان این که امام خمینی (ره) دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند افزود: اگر بخواهیم وحدت ما مستحکم شود باید به اخلاق نبوی و سیره رسول اکرم (ص) عمل کنیم.

وی با اشاره به توهین‌های صورت گرفته در غرب به پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم افزود: جای تاسف است آنان به کسی که نمونه اخلاق و اسوه حسنه است توهین می‌کنند ، این کار کینه درونی آنان به قرآن و پیامبر (ص) و مسلمانان را نشان می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف  افزود: علمای اسلام باید مقابل افراط و تفریط بایستند زیرا این امر موجب ایجاد تفرقه بین مسلمانان می شود و دشمنان را به اهداف خود می‌رساند.
 
تایباد 
 
امام جمعه اهل سنت تایباد هم گفت: اتحاد و انسجام مسلمانان جهان اسلام همچون همیشه نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرده است.
مولوی غلام نبی توکلی افزود: در این برهه حساس و کنونی که دشمنان در پی ضربه زدن به اعتقادات دین مبین اسلام هستند یکپارچگی اقوام و مذاهب مختلف نقشه‌های شوم آن‌ها را برملا کرده است.

وی افزود: هم اکنون مسلمانان جهان اسلام باید مقابل ترفند‌های استکبار جهانی و دشمنان همیشگی خود هوشیار و بیدار باشند.
امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: دنیای اسلام همواره ثابت کرده که پای آرمان‌ها و اعتقادات خود ایستاده و با انسجام همیشگی خود نگذاشته است دشمنان به اهداف پلید خود دست یابند.

مولوی غلام نبی توکلی افزود: دشمنان همواره ازاتحاد مسلمانان در هراس بوده و همواره از هر اهرمی برای خدشه دار کردن این همبستگی استفاده کرده اند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما