سه‌شنبه‌های امید؛ افتتاح مدرسه در روستای صالح آباد شهرستان مشهد

فرماندار مشهد، گفت: بنا را بر این گذاشتیم که سه‌شنبه هر هفته افتتاح  یک مدرسه و کلاس درس را در دستور کار داشته باشیم و امروز نیز در روستای چهارفصل مدرسه دو کلاسه‌ای را افتتاح کردیم و مدرسه‌سازی تعطیل نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری در مراسم افتتاح مدرسه روستای صالح آباد شهرستان مشهد، اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که توفیق خدمت‌گذاری و نوکری به مردم بصیر را به ما داده که هر لحظه از تاریخ را که نگاه می‌کنیم و هر لحظه از زندگی را برآورد داریم بصیرت مردم و پای‌کار بودن مردم ، عاشق بودن مردم به آرمان‌هایشان را لحظه به لحظه می‌بینیم؛ کجای دنیا سراغ دارید مردمی که در هر شرایطی به اعتقادات و آرمان ها و گفتمانشان پایبند باشند؛ غیر از کشور عزیزمان ایران که مردمی دارد که همیشه مقاومت می‌کنند و همیشه پای کار هستند، آیا نوکری چنین مردمی افتخار نیست؟

وی افزود: مردمی که حق شناس و قدرشناس هستند و خود محکم پای کار ایستاده اند اگر چه دشمن با تمام توان و قوا بنا بر این می‌گذارد که در مقابل مردم بایستد اما مردم ما محکم تر ایستاده اند؛ جا دارد که تبریک بگویم به همه مردم کشور بویژه مردم شهرستان مشهد و بخش مرکزی و روستاها که در حماسه یازده اسفند یک حرکت بزرگ انجام دادند.

داوری عنوان کرد: مردم شهرستان مشهدمقدس آن گونه در 11 اسفند پای کار آمدند و 17 درصد آرای ریخته شده در صندوق بیشتر از آرای سال 98 است و 7 درصد مشارکت مردم نسبت به سال 98 افزایش یافته، با وجود اینکه همه پیش‌بینی دیگری داشتند، اما مردم ما مردم بصیری هستند و پای کار کشورشان بودند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: بنا را بر این گذاشتیم که سه شنبه هر هفته افتتاح  یک مدرسه و کلاس درس را در دستور کار داشته باشیم و امروز نیز در روستای چهارفصل مدرسه دو کلاسه ای را افتتاح کردیم و مدرسه سازی تعطیل نمی‌شود و از همه دست‌اندرکاران در نوسازی مدارس، خیرین به دلیل همکاری در سه‌شنبه‌های امید و افتتاح مدارس و کلاس‌های درس قدردانی می‌کنم.

افتتاح چهاردهمین مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید

عبداللهی، رئیس آموزش و پرورش تبادکان شهرستان مشهد نیز اظهار داشت: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده است حضور خیرین نیک‌اندیش، مسئولین خدمتگزار و دانش‌آموزان آینده‌ساز و فعالین حوزه آینده‌سازی هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش تفاهم نامه ای بین اداره کل اتباع و امور مهاجرین و سازمان امور پناهندگی و جمعیت حمایت از بهبودیافتگان، چرا که در خراسان رضوی بیشترین اتباع خارجی را داریم و بیشترین این افراد در منطقه تبادکان هستند به‌طوری که 40 درصد دانش‌اوزان اتباع در منطقه تبادکان تحصیل می‌کنند.

عبداللهی تصریح کرد: دو مدرسه دوازده کلاسه و امروز این مدرسه دو کلاسه و طرح توسعه مدرسه در راستای این تفاهم‌نامه افتتاح شده است و امروز در 15 اسفندماه چهاردهمین مدرسه تبادکان و  122 کلاس را از دهم آبان ماه تا امروز را در قالب طرح سه شنبه های امید افتتاح کنیم.

وی ادامه داد امروز در سیزدهمین هفت افتتاح هستیم و چهاردهمین مدرسه را در تبادکان افتتاح کردیم و در بعضی سه‌شنبه‌ها حتی شاهد کلنگ‌زنی و یا افتتاح چند مدرسه بوده‌ایم.

مرکز بهداشت روستای کوشک مهدی شهرستان مشهد افتتاح شد

عرب نژاد، مدیر مرکز بهداشت شماره یک شهرستان مشهد در مراسم افتتاح مرکز بهداشت روستای کوشک مهدی شهرستان مشهد اظهارداشت: ما خدمت را معطل نمی‌گذاریم و با وجود اینکه در این روستا مرکز بهداشت مجهز نداشتیم اما دو ساختمان قدیمی را در روستا تجهیز کردیم و تیم پزشکی مستقر و به مردم خدمت رسانی می‌کردند.

وی افزود: ما این راه اندازی را در روستاهای دیگر حاشیه شهر مشهد مانند گوارشک و ... خواهیم داشت ؛ قبلا فضای بهداشت 60 متر بود اما با افتتاح مرکز بهداشت روستا این فضا به بالغ بر 500 متر رسیده است و در آینده نیز آزمایشگاه و دندانپزشکی را در مرکز راه اندازی خواهیم کرد.

عرب نژاد تصریح کرد: مادر را از زمان بارداری تا 40 روز بعد از زایمان در مراکز درمانی تحت پوشش قرار می‌دهیم و حتی در اوج کرونا این مراقبت ها وجود داشت. کودکان نیز از دیگر افرادی هستند که در سلامت آنها توجه ویژه می‌شود و در خانه های بهداشت، مهرورزها و مراکز بهداشت خدمات ویژه ای به مادران و نوزادان ارائه می‌شود.

حسن کاظمی، بخشدار مرکزی شهرستان مشهد نیز اظهارداشت: در راستای سه شنبه های امید، آموزش و سلامت امروز شاهد افتتاح مرکز بهداشت سلامت در روستای کوشک مهدی هستیم؛ در بخش روستای کوشک مهدی اتفاقات خوبی در یک سال گذشته افتاده است که بحث زیرسازی و آسفالت بالغ بر 7 هزار متر مربع یکی از مهمترین اقدامات بوده که بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود:1200 متر مربع جدول کشی با هزینه ای بالغ بر 700 میلیارد تومان انجام شده است اجرای کانال جهت جمع آوری ابهای غیر سطحی،احداث ساختمان نگهبانی و سرویس بهداشتی و رختکن ورزشی جهت سالن ورزشی روستا و بهسازی و مرمت میدان شهدای روستا از جمله اقدامات در روستای کوشک مهدی در یک سال گذشته است.

کاظمی تصریح کرد: انتخابات را با وجود توطئه ها و فتنه انگیزی دشمنان اما با توجه به سرما و برودت هوا و برف و یخبندان شاهد حضور مردم در پای صندوق های رای بودیم به طوری که 17 دصد نسبت به دوره قبل شاهد افزایش حضور بودیم؛ در شهرستان مشهد انتخابات به 14 حوزه و 23 منطقه تقسیم شد و 38 هزار نفر در این حرکت جمعی حاضر بودند و باید از حضور پرشور مردم روستاهای شهرستان مشهد قدردانی کرد.

ورود اینفلوئنسرهای چینی به خراسان رضوی برای معرفی جاذبه های گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ورود ۱۱ اینفلوئنسر چینی به استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهارداشت: این گروه با هدف معرفی جاذبه های گردشگری با محوریت مسیر جاده ابریشم، کاروانسراهای ثبت جهانی و حرم مطهر رضوی به استان وارد شده‌اند.

وی با اشاره به استقبال مدیران شهرستان نیشابور از این گروه چینی گفت: اینفلوئنسرها در شهرستان نیشابور از مجموعه تاریخی و فرهنگی عطار، خیام، شادیاخ و کاروانسرای عباسی بازدید می‌کنند و پس از صرف نهار در هتل بوتیک دژ به سمت مشهد ادامه مسیر می‌دهند.

موسوی یادآور شد: فعالان برتر فضای مجازی و اینفلوئنسرهای چینی در پروژه «ایران سلام»، هم‌زمان با عید بهاره چینی به مدت چهار روز( 14 تا 17 اسفندماه) از مسیر جاده ابریشم در خراسان رضوی بازدید دارند.

 موسوی افزود: بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های داورزن‌، سبزوار، نیشابور، مشهد و طرقبه شاندیز از اولویت های بازدید این گروه اینفلوئنسر چینی است.

خراسان رضوی با دارا بودن جاذبه های متعدد گردشگری از جمله تعداد 2 هزار و 42 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی و هشت اثر ثبت شده در فهرست یونسکو، سالانه میزبان بیش از 30 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.

نخستین اردوی مادر و دختری در مشهد/ ترویج زیست عفیفانه از طریق بازی‌های کودکانه

اولین اردوی مادر و دختری توسط باشگاه ملکه و برای دختران ۹ تا ۱۲ ساله به همراه مادرانشان در بوستان شهربانو باغ وکیل آباد مشهد کلید خورد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، باشگاه مخاطب محور ملکه با هدف ترویج زیست عفیفانه توسط شهرداری مشهد شکل گرفته و مخاطبین این باشگاه دختران بین 9 تا 12 ساله هستند. این باشگاه با همکاری تشکل‌های مردم نهاد،قصد دارد تا از طریق شیوه های آموزشی جدید از جمله بازی‌های کودکانه، اجرا و نمایش و گفت وگو به موضوع زیست عفیفانه بپردازد و به همین منظور نیز تعدادی مربی با نام رهیار از بین نسل جوان علاقه مند به فعالیت در حوزه کودک انتخاب و سپس برای این افراد دوره های آموزشی گذاشته می‌شود.

از دیگر اقدامات باشگاه ملکه راه اندازی پاتوق های محلی ویژه کودکان در سطح مناطق مشهد است و تا کنون سه منطقه مشهد نیز به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده اند و قرار است به زودی پس از بررسی و آسیب شناسی در سایر محلات این پاتوق ها راه اندازی شوند، علاوه بر اجرای این اقدامات فرهنگی، باشگاه ملکه برای افرادی که عضو هستند،اردوهای تفریحی مادر و دختری برگزار می‌کند که اولین دوره از این سلسله اردوها در بوستان "شهربانو" باغ وکیل آباد مشهد برگزار شد و در این اردو نیم روزه،دختران بین 9 تا 12 ساله به همراه مادرانشان حضور داشتند.

 

بیان دغدغه‌های مادران مهمترین ویژگی اردوی مادر و دختری

ساعت 9صبح است و اندک اندک فضای بوستان شهربانو مملو از افرادی می‌شود که برای حضور در اردوی مادر و دختری ثبت نام کرده اند. هوای آفتابی به همراه نسیمی که گهگاهی می وزد فضای پارک را مفرح کرده است، کمی که می‌گذرد، مجری برنامه را آغاز می‌کند و کودکان به سمت محل اجرای برنامه هایی که برایشان در نظر گرفته شده است می روند، بعد از گذشت یک ساعت از اجرای برنامه، مادران نیز به آمفی تئاتر این بوستان به منظور حضور در کارگاه آموزشی دعوت می‌شوند،.

یکی از مادرانی که عضو باشگاه ملکه است در خصوص چنین برنامه‌هایی می‌گوید:همینکه می‌توانیم به همراه دخترانمان در این اردو حضور داشته باشیم خوب است، امروزه نسل تغییر کرده و این نسل جدید، دیدگاه‌های جدیدی دارند، به همین منظور نیز فرصت‌های کمی وجود دارد تا در کنار فرزندانمان باشیم، این اردوها رابطه های مادر و دختری را مستحکم تر می‌کند و باعث می‌شود در جمع فرزندانمان را بهتر بشناسیم و بهتر درکشان کنیم، همچنین در کنار این اردو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعث می‌شود تا مادران دغدغه‌هایی که با فرزندان خود دارند را بیان کنند.

اردوهای مادر و دختری، دلیلی برای باهم بودن

یکی دیگر از مادران که در این اردو حضور دارد نیز بیان می‌کند:امروزه فرزندانمان، به دلیل وجود فضای مجازی از خانواده ها فاصله گرفته اند و فضای مجازی سبب شده تا آنها طور دیگری تربیت شوند، و اردوی مادر و دختری بهترین دلیل برای باهم بودن است، از طرفی نیز باعث می‌شود تا دخترانمان با افراد جدیدی آشنا شوند و تعامل را با دیگران بیاموزند، همچنین مادران نیز از طریق این کارگاه های آموزشی یاد می‌گیرند، تا چگونه با دختران خود ارتباط برقرار کنند.

آموزش مهم‌ترین محوریت اردوی مادر و دختری

یکی دیگر از مادران حاضر در این اردو نیز می‌گوید:دختران 9 تا 12 ساله، در سن حساسی قرار دارند و باید مادران بتوانند با آنها به نحو درستی ارتباط بگیرند، از طرفی اردوهای مادر و دختری فقط جنبه سرگرمی ندارد، بلکه باعث می‌شود تا دختران در این سن آموزش‌های جدیدی ببینند و این آموزش ها قطعا در آینده برایشان مفید است، همچنین این اردوها سبب می‌شود تا بچه‌ها از گوشه نشینی بیرون بیایند و مادرانشان را دوست خود بدانند.

 

برگزاری اردوهای مادر و دختری با همکاری تشکل‌ها

در ادامه زهرا آل سیدان مجری و طراح این اردو نیز توضیح می‌دهد:باشگاه ملکه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد راه اندازی شده و فعالیت های این باشگاه ویژه دختران 9 تا 12 ساله است.

وی ادامه می دهد:تمامی فعالیت‌های باشگاه ملکه با همکاری تشکل‌های فرهنگی است که کارهای اجرایی این باشگاه را برعهده دارند و ما به عنوان نماینده شهرداری مشهد از ایده های خلاقانه این تشکل‌ها حمایت می‌کنیم.

آل سیدان با اشاره به برگزاری اردوی مادر و دختری در بوستان شهربانو تصریح می‌کند:هدف از برگزاری این اردو که برای نخستین بار توسط باشگاه برگزار شد این است که دختران 9 تا 12 ساله که در مرحله پیش از شروع نوجوانی و در سن رشد هستند، بتوانند از طریق بازی هویت خود را کشف کنند.

 

این مجری و طراح در ادامه مطرح می‌کند:به همین منظور نیز، در این اردوها و توسط تشکل ها، ایستگاه های بازی گروهی طراحی شده تا بچه ها بتوانند، در این سنین کار گروهی را تجربه کنند.

آل سیدان با اشاره به اینکه بازی های طراحی شده در ظاهر جنبه سرگرمی دارند اما در نهایت باعث می شود تا کودک خود را کشف کند بیان می‌کند:در برنامه های تدارک دیده شده، سعی گردیده تا مادران نیز در انجام بازی های گروهی همراه فرزند خود شوند و یکی از اهداف باشگاه ملکه، آموزش ارتباط گرفتن صحیح مادر با دختر خود است که به همین منظور نیز در حاشیه این اردوها برای مادران کارگاه های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است تا باشگاه ملکه به صورت محله محور فعالیت داشته باشد می‌افزاید:تا کنون، برای انجام برنامه های آموزشی، 6 منطقه به عنوان پایلوت انتخاب شده و قرار است تا فعالیت ها در این مناطق تا انتهای فصل بهار سال آینده ادامه داشته باشد و پس از اینکه اجرا طرح در این مناطق آسیب شناسی شد، در تمامی مناطق سیزده گانه شهر مشهد نیز اجرا شود.

مخاطبین باشگاه ملکه سرمایه‌های اجتماعی نسل آینده

یوسف اسماعیل زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه بیان می‌کند:در گام نخست معرفی باشگاه ملکه، 3 هزار مخاطب در این باشگاه عضو شدند و محوریت برنامه‌های این باشگاه در خصوص ترویج زیست عفیفانه است.

 

وی ادامه می‌دهد:برگزاری اردوهای مادر و دختری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مادران و انجام بازی‌های کودکانه در راستای تربیت نسل نوجوان از مهمترین اقدامات باشگاه ملکه است.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه باشگاه ملکه با همکاری تشکل‌های مردمی فعالیت دارد تصریح می‌کند:برای مربیانی که قصد دارند در این باشگاه فعالیت داشته باشند،کلاس های آموزشی گذاشته می‌شود و این مربیان با نام رهیاران در باشگاه ملکه فعالیت خواهند داشت که اغلب این رهیاران از نسل جوان انتخاب می‌شوند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهدمطرح می‌کند:قرار است تا باشگاه ملکه در هر محله، پاتوق‌هایی را برای دختران 9 تا 12 ساله راه اندازی کند که اکنون محلات توس، قاسم آباد و احمد آباد، به عنوان پایلوت اجرا این طرح انتخاب شده اند و هر هفته پنج شنبه ها این پاتوق ها در این مناطق فعال هستند و در انتهای هر 3 هفته نیز اردوهای مادر و دختری برگزار می‌شود.

اسماعیل زاده می افزاید:مخاطبین باشگاه ملکه سرمایه های اجتماعی نسل فردا هستند و تمام اهداف باشگاه ملکه این است که در زمینه آموزش‌ها نگاهی جدید داشته باشد و از طریق بازی و گفت وگو، زیست عفیفانه را ترویج کند.

برگزاری نخستین دوره جایزه شهردار برتر استان خراسان رضوی

نخستین دوره جایزه شهردار برتر با روز شهردار در مشهد برگزار می‌شود که در آن ۹۶ شهرداری در استان خراسان رضوی داوری و ارزیابی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جواد خدایی درباره جایزه شهردار برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با هدف رقابت جدی بین دیدگاه‌های مختلف در حوزه مدیریت شهری اجرا می‌شود. طی این رویداد، شهرداران 96 شهر استان خراسان رضوی با ارائه دستاورد‌ها و توفیقات خود در محور‌های نه‌گانه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی یکی از چالش‌های جدی در سطح استان خراسان رضوی را مسئله چالش‌های مدیریتی در بخش شهر‌ها و شهرداری‌ها دانست و افزود: این چالش‌ها در زمینه تأمین مالی یا مدیریتی در شهرداری یا ناشی از ضعف قوانین یا زیرساخت‌های شهری است.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهرداران شهر‌های استان خراسان رضوی می‌توانند دستاورد‌های شهرداری تحت مدیریت خود را در هشت محور طرح نهضت ملی مسکن، کسب درآمد پایدار، بازآفرینی شهری، هوشمندسازی، مشارکت مردمی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، عمران شهری و همچنین جایزه ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در سطح استان یکی از شهرها با بیشترین تعداد شهرداری هستیم، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری پیشران خدمت‌رسانی به مردم است، لذا مدیران شهری مستقیم یا غیرمستقیم تسهیلگر ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهند شد.

خدایی ادامه داد: یکی از 23 طرح تحول حوزه عمرانی طرح تحول مدیریت شهری است که یکی از، برنامه‌های آن شناسایی شهردار موفق است واین درحالی است که معرفی الگو‌های برتر درکنار بررسی عملکرد شهرداری‌ها در دستگاه‌های مختلف می‌تواند به ارائه بیشتر و بهتر خدمات کمک کند. شهرداری‌ها پیشگام خدمت‌رسانی به مردم هستند. شهرداری‌ها تسهیلگر ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهند بود.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در بخش‌های مختلف با بحث‌های عمرانی استان 21 مساله را در حوزه‌های مختلف ناترازی انرژی، تنش آبی و ... احصا کردیم، اما یکی از چالش‌های جدی در سطح استان، چالش‌های مدیریتی در موضوع شهرداری‌های استان است که با محدودیت‌هایی در زمینه تأمین مالی که ناشی از ضعف قوانین است روبرو هستیم.

خدایی همچنین به بیان و شرح هشت محور اصلی رویداد شهردار برتر پرداخت و افزود: محور اول، نهضت ملی مسکن، محور دوم: بازآفرینی شهری، محور سوم: کسب درآمدهای پایدار، محور چهارم، خدمات شهری و محور پنجم، عمران شهری، محور ششم، حمل و نقل و ترافیک، محور هفتم، هوشمندسازی و نوآوری شهری در تأمین زیرساخت‌های نوین مانند فناوری اطلاعات محور هشتم، محور مشارکت مردمی است و همچنین جایزه ویژه؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ساخت یادمان‌های شهدا، رویداد و ایونت‌های شهرداری‌ها، هر گونه اقدام خلاقانه‌ای که مبین فرهنگ ایثار و شهادت باشد، است.

کتاب «رفیق» انعکاسی از زندگی شهید مهدی میرزایی رونمایی شد

همزمان با سالگرد درگذشت سعید تشکری، نویسنده برجسته مشهدی، مراسم رونمایی از کتاب «رفیق» زندگی سردار شهید مهدی میرزایی به قلم وی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد حسین‌زاده در مراسم رونمایی از کتاب رفیق با اشاره به محل برگزاری این مراسم، سالن شهدای امدادگر (هلال احمر سابق)، اظهارداشت: این مکان در تاریخ مشهد جایگاهی ویژه دارد و یادآور خاطرات بسیاری از جمله فعالیت‌های هنری قبل و بعد از انقلاب و همچنین مزار شهید مهدی میرزایی است.

وی به حواشی ایجاد شده در خصوص دفن شهید میرزایی در این مکان اشاره کرد و بیان کرد: برخی افراد در فضای مجازی و رسانه‌ها به این موضوع اعتراض کردند و مدعی شدند که این کار به هویت مشهد آسیب می‌زند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از این دیدگاه گفت: هویت مشهد به سنگ و آجر و بناهای قدیمی نیست، بلکه به ایمان، عقیده و آداب و رسوم مردم این شهر تعلق دارد.

حسین زاده با اشاره به نقش شهدا در هویت مشهد، گفت: چگونه می‌توان از هویت مشهد سخن گفت و از شهدای این شهر که جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند، عبور کرد؟

وی در ادامه به شخصیت و آثار سعید تشکری پرداخت و گفت: این نویسنده فقید در آثار خود به دنبال تبیین هویت مشهد از نگاهی نو بود. تشکری در کتاب‌های خود، هویت مشهد را نه در بناهای تاریخی، بلکه در انسان‌ها و به‌ویژه شهدا جست‌وجو کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به کتاب «رفیق» به عنوان یکی از آخرین آثار تشکری، گفت: این کتاب به زندگی شهید مهدی میرزایی می‌پردازد و نمونه‌ای از تلاش تشکری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت ادامه راه سعید تشکری، گفت: هنرمندان متعهد باید با خلق آثار فاخر، به تبیین هویت واقعی مشهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

گفتنی است «مهدی میرزایی صفی‌آبادی» فرمانده تیپ امام موسی کاظم(ع) لشکر پنج نصر نوزدهم شهریور 1341 در شهر مشهد به دنیا آمد و سرانجام 28 مهر 1363 در عملیات عاشورا بر اثر اصابت گلوله مستقیم در میمک به شهادت رسید.کتاب رمان «رفیق» انعکاسی از زندگی سردار شهید مهدی میرزایی از بنیانگذاران تخریب یگان‌های رزم خراسان و فرمانده تیپ امام موسی کاظم(ع) و پاسداشت نویسنده اثر مرحوم «سعید تشکری» است.