بی‌توجهی میراث فرهنگی به خانه تاریخی حسن‌زاده در مشهد‌

بی‌توجهی مسئولین میراث فرهنگی خراسان رضوی به بناها و خانه‌های تاریخی همواره سبب تخریب بناهای زیادی در شهر مشهد شده ‌و حال گویا نوبت خانه تاریخی حسن‌زاده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، بر‌اساس گزارش‌های رسیده و بازدید میدانی خبرنگار تسنیم از محل خانه تاریخی حسن‌زاده مشهد واقع در خیابان سراب 10، شدت تخریب این بنای تاریخی که بیش از 100 سال قدمت دارد افزایش چشمگیری یافته است.

ملیحه اسلام خراسانی، متولی خانه تاریخی حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: خوشبختانه فعالان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری و آثار و خانه‌های تاریخی بر لزوم توجه هرچه بهتر مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی بر خانه‌های تاریخی همچون گذشته تاکید دارند.

 وی افزود: منزل حسن‌زاده یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در مشهد است که قدمت آن مربوط به پهلوی اول می باشد و در تاریخ 1384/05/25 به شماره ثبت 13368 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

اسلام خراسانی تصریح کرد:  آثار مشخصی از تخریب قسمت‌هایی از سقف و دیواره‌های این بنای ثبت‌شده در فهرست آثار ملی ایران در طبقات بالا و زیرین به‌وضوح دیده می‌شود که نیازمند رسیدگی هرچه سریعتر به این موضوع را دارد.

متولی خانه تاریخی حسن زاده ادامه داد:با توجه به اینکه این بنای تاریخی که تاریخچه شهر مشهد محسوب می‌شود در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده و جزو بناهای بسیار با ارزش شهر مشهد و استان خراسان بوده، لذا توجه هرچه بیشتر مسئولین استانی را می‌طلبد تا این تاریخ زنده شهر به یکباره نابود نشود. 

گفتنی است با وجود پیگیری‌های خبرنگار تسنیم متاسفانه مسئولین میراث فرهنگی خراسان رضوی پس از یک هفته هنوز پاسخی نسبت به پیگیری تخریب بخش‌هایی از این بنای ثبت شده نداده‌اند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما